2022. szeptember 29., csütörtök

Morzsám...

 


A Colosseum zsúfolásig megtelt érdeklődővel. Az egyik néző izgatottan böngészte a műsorfüzetet. A mellette ülő megszólította:

- Először van itt?

- Ennyire látszik?  Vidékről jöttem, hogy végre láthassak ilyet, már annyit hallottam róla. Maga már járt itt?

- Római vagyok, szinte minden előadáson itt voltam.

- Ahogy nézegettem a programot, érdekesnek Ígérkezik…

- Ha engem kérdez, egy éve még színvonalasabb volt. A gladiátorok küzdelme tényleg vérre menő volt. Ma már beszerveztek egy koreográfust, aki betanítja az egész küzdelmet, ráadásul elmarad a vesztes sorsának eldöntése fel- vagy lefelé mutatott hüvelykújjal.

Az állatvédők tiltakozása miatt elmaradt az ember kontra állat harc.

Persze próbálkoznak fenntartani az érdeklődést azzal, hogy a régebben szimpla keresztre feszítés helyett a hóhérok fantáziájára van bízva a kivégzés módja. Elhiheti, nincs két egyforma előadás. Aztán bevezettek egy újdonságot, amelynek a címe: Te is lehetsz!

Ez abból áll, hogy az előadás előtt a férfiak leadhatnak egy női nevet a szervezőknek. Ezen az áll, hogy ki az, akit meg szeretnének büntetni. Általában megunt szeretők, megcsaláson rajtakapott feleségek az áldozatok. A közönség soraiból hurcolják a porondra az bejelentettet. A férfi a beadványában arról is nyilatkozik, hogy a büntetés milyen fokozatú legyen. Legenyhébb, ha az áldozatról letépik a ruhát és végig korbácsolják a porondon. A következő fokozat lehet a nyilvános, csoportos erőszak, de elmehet a kínzásokon keresztül a gyilkosságig is. Ezt a programot imádja a közönség és a részt vevő gladiátorok is. 

Azután ott van, hogy a megnövekedett vadállat szaporulat miatt az előadás végén kisorsolnak egy állatkölyköt. Képzelje el, hogy haza állítana egy vadonatúj házörzővel…




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése